Viitorul in SEO: Prezentare LumeaSEOPPC 31 Ian 2013

De ce strategia ta din online esueaza in 2013?

Ajuta-ti echipa sa vanda mai mult in 2013! Initial am vrut ca aceasta prezentare sa o fac pur si simplu din punctul meu de vedere si sa fie foarte subiectiva. Va fi subiectiva, dar nu in totalitate si ma voi baza pe ce am observant in ultimul timp, in special in 2012. Cum am zis, vreau sa fiu cat mai subiectiv, mai ales pentru ca SEO nu este o stiinta exacta si nici nu va fi niciodata. SEO se bazeaza foarte mult pe presupuneri si pe teste. La finalul prezentarii am selectat pentru fiecare slide din prezentare, articole pe care le consider relevante si utile.

Chiar daca microfonul nu m-a ascultat asa cum as fi vrut eu :), cel putin tastatura este de partea mea. Mi-a spus cineva la sfarsitul prezentarii ca am vorbit despre fluturasi, zane, venite din lumea lui OZ. Daca este asa, inseamna ca eu prin SEO fac magie.

 

Viitorul in SEO

Unde cred eu ca se indreapta SEO, nu doar in 2013 ci si mai departe. SEO evolueaza, cred ca acesta este cel mai bun cuvant. De ce evolueaza? Pentru ca noi evoluam, ne desteptam, ne cresc pretentiile, vrem sa fim mult mai informati si vrem calitate. Google incearca sa tina pasul cu ce vor userii si noi trebuie sa tinem pasul cu ambii. Din acest motiv in 2012 a facut cele mai multe schimbari in algoritmi, toate fiind orientate catre utilizator.

Linkuri Utile:

http://stokedseo.co.uk/2012/12/05/seo-2013/
http://seobook.blog.com/top-25-seo-predictions-for-2013-from-top-seos/
http://edgyseo.com/seo/seo-tips-2013/
http://www.seomoz.org/blog/10-predictions-for-inbound-marketing-in-2013
http://www.seomoz.org/blog/top-1-seo-tips-for-2013
http://www.seobook.com/2013-predications
http://www.bruceclay.com/blog/2012/10/seo-in-2013/

SEO = Content, Copywriting

Ideea de continut la noi este inteleasa gresit. Continut nu inseamna doar text. Continut inseamna: articole, studii de caz, analize, imagini, memes, video, podcasts, ebooks, prezentari. Oricine poate sa faca un mic video sau un meme pe o imagine. Nu suntem Zappos sa facem 50 000 de video-uri cu produse, dar se pot face.

Va fi o crestere in cererea de copywriteri. Linkurile sunt din ce in ce mai penalizabile. Continutul unic si original, nu. Desi ideea de continut de calitate este deja un cliseu pe care nu as vrea sa il abordez, eu am o alta viziune asupra continutului produs. Exista conceptul de “actionable content”, continut prin care sa sa urmezi anumit pasi pentru a face ceva. Imi place foarte mult ideea, pentru ca ce spui poate fi pus in practica.

Nu stiu daca ati auzit de “InstructoGrafice”, sunt Infografice actionabile. Cei de la 97thfloor.com au facut unul interesant despre “Black Friday Survival Guide”. Stiu ca se tot vorbeste de continut WOW, de creat continut extraordinar, evergreen content, continut care sa atraga linkuri, share-uri in social media si alte lucruri fantastice. Ce inseamna acest continut de calitate? Pot sa scriu un articol unic unic si sa fie plin de greseli gramaticale si de exprimare. E calitate? Apoi ma intreb de ce Google nu apreciaza continutul unic…

De cate ori nu vi s-a intamplat sa cititi un articol si la final sa spuneti: WOW, la asta nu m-am gandit, sau WOW mi-am rezolvat problema. Acela este continutul de care este nevoie. Un exemplu simplu ar fi un articol: Cum sa gatesti mancarea x in 10 pasi. Este util, actionabil, amuzant si la final cred ca atrage acel wow.

Ce am observat, este ca nu se vorbeste prea mult despre continut ajutator si informativ. Daca sunt foarte bun intr-un domeniu, atunci prin continutul pe care il produc pot raspunde la foarte, foarte multe intrebari. Noi, prin natura noastra vrem raspunsuri la intrebari, vrem informatii de la surse de incredere. Vrem sa ne rezolvam problemele de zi cu zi. Continutul pe care il producem este vocea noastra, continutul oferit ne defineste si reflecta personalitatea noastra. Ganditi-va si la aceste lucruri atunci cand scrieti si garantez ca veti avea doar de castigat.

Ian Iurie de la Portent.com a vorbit despre un concept interesant si anume “random affinities”. Nu voi vorbi foarte mult despre el, va las sa cititi articolul. Se bazeaza pe asocieri si paralele facute intre doua subiecte. Orice business prin continut poate fi asociat cu alt domeniu. Un exemplu foarte bun de Random Affinity este paralela dintre SEO si Star Wars numit SEO Wars, SEO Wars: Forget Black Hat, White Hat – What Color Is Your Lightsaber? Este interactiv, amuzant, geeky, shareble, linkable si tot ce are nevoie o piesa de continut.

Linkuri utile:

http://searchenginewatch.com/article/2105366/SEO-Wars-Forget-Black-Hat-White-Hat-What-Color-Is-Your-Lightsaber
http://www.97thfloor.com/social-media/instructographics/
http://pinterest.com/bigoak/cool-instructographics/
http://mariusaldea.wordpress.com/2012/09/25/daca-romanul-s-a-nascut-poet-atunci-el-trebuie-sa-moara-copywriter-copywriting-strategie-marketing/
http://www.seomoz.org/blog/growing-your-audience-with-random-affinities

Articole foarte bune si rare:

http://www.seomoz.org/blog/holygrail-of-ecommerce-conversion-optimization-91-points-checklist
http://www.seomoz.org/blog/how-i-got-a-link-from-the-wall-street-journal

SEO = Authorsip, Digital Signature

Am vorbit intr-un articol recent despre Agent Rank. Intr-un Hangout pe Google+, John Mueller de la Google spune ca el nu stie ca acest Agent Rank sa aiba o influenta directa in SERPs sau ca algoritmul este pus la punct, inca. Este un articol pe DejanSEO in care Dan Petrovic vorbeste despre acest lucru. Tot acolo este si filmarea de pe Youtube. Chiar daca pentru moment se spune ca nu ar fi, cat credeti ca va mai dura pana cand Google il pune la punct. Au facut alti algoritmi, poate mai complicati. Chiar daca pentru moment nu ar avea influenta directa in SERPs cu siguranta merita sa folosim rel=author.

Ganditi-va ca Google invata zilnic, ne cunoaste obiceiurile, stie ce facem, stie cu ce ne ocupam si stie despre ce scriem.  Cat credeti ca va mai dura pana cand Google va gasi o solutie pentru a defini algoritmul? Poza atrage clickuri, deci imbunatateste CTR-ul. Clickurile inseamna trafic, iar traficul poate fi convertit intr-un fel sau altul. In plus va lasati amprenta digitala asupra continutului pe care il produceti.

Linkuri utile:

http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2011/06/authorship-markup-and-web-search.html
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=1408986
http://www.seomoz.org/blog/google-author-photos
http://searchengineland.com/the-definitive-guide-to-google-authorship-markup-123218

SEO = Brand, Trust

Consider ca suntem foarte, foarte selectivi si increderea stim cu toti ca se castiga greu. Avand in vedere ca EMD-urile si PMD-urile au fost penalizate, mai ales cele de o calitate proasta, sunt sigur ca daca aveti in cap o idee pe termen lung trebuie sa apelati la un nume brandabil. Numele este imaginea, Brandul respectiv va fi asociat cu voi, cu ce faceti. Brandurile inspira incredere. Brandurile trebuie sa fie transparente.

Vedeti misiunea SEOmoz. A prins excelent. Eric Schimdt a spus in 2008: “Brands are the solution, not the problem”. De la cine preferati sa cumparati? De la calculatoare-ieftine-second-hand.info sau de la calcpro.ro. Asta inseamna brand. Avem nevoie de branduri pentru a ne asocia cu ele si pentru a avea siguranta atunci cand facem cumparaturi.

Linkuri utile:

http://www.seobook.com/eric-schmidt-quotes
http://www.seomoz.org/blog/googles-emd-algo-update-early-data
http://searchengineland.com/library/google/emd-update
http://www.seomoz.org/blog/the-bigfoot-update-aka-dr-pete-goes-crazy http://www.seomoz.org/about/mission

SEO = Community

Comunitatea este cea care ne defineste ca si business. Comunitatea inseamna fidelitate, fidelitate inseamna succes pe termen lung. Brand = Transparency, Trust, Diversity. Cel mai bun exemplu este comunitatea SEOmoz. Acolo sunt de obicei aceeasi oameni care lasa comentarii la articole, iau parte la discutii, raspund la intrebari in sectiunea de Q&A, trimit articolele in social media, s.a.m.d. Aproape toate site-urile mari din afara care acopera subiecte despre online si-au format comunitati, care sunt in crestere in fiecare zi.

Eu unul revin pe acele site-uri foarte, foarte des pentru ca se impune un nivel inalt al calitatii informatiilor oferite, iar cei care scriu acolo incearca sa vina ca ceva nou de fiecare data. Comunitatea inseamna fidelitate si cum este atunci cand cititorii tai fac marketing pentru tine? Cum ar fi daca audienta ta face tot posibilul sa scrie pentru tine? Cum ar fi daca si concurenta ar scrie pentru tine? Un exemplu extraordinar este cel de mai jos: HolyGrail of CRO. De ce credeti ca ales SEOmoz pentru publicarea articolului? Pentru audienta pe care o are SEOmoz. 1300+ Tweets, 600 Likes, 200 +1. Peste 2000 de linkuri in social media, plus linkuri naturale. Toate de la un singur articol.

Linkuri utile:

http://www.seomoz.org/blog/holygrail-of-ecommerce-conversion-optimization-91-points-checklist
http://www.koozai.com/blog/social-media/is-community-building-more-important-than-seo/

SEO = Quality Links

Linkurile sunt din ce in ce mai penalizate. Google a modificat anul trecut politica cu privire la linkuri, iar primul update Penguin a si confirmat. Daca inainte functiona spamul, daca orice link ajuta, daca mergeam tot felul de scheme, asta nu insemna ca trebuia sa le folosim. Toti cei care au aplicat astfel de tehnici au avut de suferit. Nu toate linkurile sunt manipulative si nici nu trebuie sa renuntam la link building.

De acum inainte link building-ul trebuie sa se bazeze mult mai mult pe continut. Linkurile sunt mai greu de obtinut, trebuie sa fim foarte, foarte selectivi si pretentiosi la linkuri, pentru ca ele pot face si rau unui site. Spuneam ca daca pentru un link muncesti mai putin de 10 minute, atunci renunta la el si aici vorbeam de o simpla listare pe un site local ca getlokal.ro. Trebuie sa iti faci cont, sa completezi multe campuri, sa faci o descriere unica, etc.

Sunt convins ca in viitor va conta foarte mult si sentimentul linkurilor. Ganditi-va din punctul vostru de vedere. Daca vedeti pe un site “Nu cumparati de la X, Y pentru ca au produse proaste”, mai cumparati? La fel se intampla si cu review-urile. Nu le puteti controla in nici un fel. Link buildingul trebuie sa fie despre persoane, pentru ca oamenii ofera linkuri. Link building sau relationship building. Noul link building va cel prin CoCitation sau CoOccurence. Este modul prin care iti asociezi brandul tau cu anumite cuvinte cheie, chiar daca nu exista un link direct.  CoCitation sau CoOccurence sunt strans legate de semantic web. Google invata si intelege mult mai bine cuvintele.

Linkuri utile:

http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2012/10/google-webmaster-guidelines-updated.html http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66356 – despre link schemes
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35769
http://searchengineland.com/google-eliminates-another-link-network-116513
http://www.seomoz.org/blog/prediction-anchor-text-is-dying-and-will-be-replaced-by-cocitation-whiteboard-friday
http://www.seomoz.org/blog/the-death-of-link-building-and-the-rebirth-of-link-earning-whiteboard-friday

SEO = Quality

Aici nu cred ca trebuie sa mai spun ceva. E foarte clar, noi vrem in SERPs cele mai bune rezultate, care sa ne satisfaca toate nevoile. Cine vrea sa piarda timp, sa navigheze prin tot felul de site-uri si sa nu gaseasca ce are nevoie? Google are nevoie de noi pentru a oferi acest lucru utilizatorilor. Am pus mai sus linkuri catre Google Guidelines.

SEO = Local

Avand in vedere cresterea foarte mare de smartphone-uri si tablete, le folosim foarte mult pentru a cauta local. E cat se poate de simplu. Daca stau intr-un oras, atunci vreau servicii din acel oras, pentru ca sunt la indemana, sunt aproape si sunt usor de gasit. De cate ori nu vi s-a intamplat sa vreti sa va intalniti cu un prienten si sa folositi Google Maps? Sau de cate ori ati cautat un restaurant, o pizzerie mai aproape de voi?

Linkuri utile:

http://www.searchenginejournal.com/the-definitive-guide-to-local-seo/47319/
Cautare David Mihm
http://www.davidmihm.com/ – Local SEO Guru

SEO = Images & Video

Ne plac imaginile si din acest motiv pe toate retele sociale la putere sunt imaginile. Imaginile apar in SERPs si trebuie sa punem accent pe optimizarea lor. Avand in vedere ca Youtube este al doilea motor de cautare din lume, nu cred ca trebuie sa ocolim si aceasta forma de promovare. In plus pentru imaginile se pot pune in sitemap si sunt indexate mult mai bine, pentru filme putem folosi microformate ca sa apara in SEPRs listate mult mai frumos. Cati dintre noi nu pierdem timpul pe Youtube?

Aici vorbesc despre optimizarea pentru vertical results. Imagini + video in SERPs, stiri, zboruri si altele. De curand Google a facut modificari in Google Images. Cred ca a modificat si algoritmul, pentru ca am observat o tendinta de a recompensa imaginile cu o calitate inalta si mari ca dimensiuni.

Linkuri utile:

http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2013/01/faster-image-search.html
http://news.cnet.com/8301-1023_3-57551127-93/why-google-vertical-search-shouldnt-face-antitrust-action/
http://google.about.com/od/uv/g/Vertical-Search-Engine.htm
http://www.seobook.com/glossary/#vertical-search

SEO = Diversity

Dr Pete a scris un articol despre Diversitate. Articolul o sa va raspunda la multe intrebari. Noi suntem foarte diferiti ca oameni si avem preferinte si pretentii diferite. Google incearca intr-un fel sa ne multumeasca pe toti si de multe ori in SERP’s sunt rezultate amestecate (Blended Search Results). Pentru un termen de cautare poate aparea un Forum, un Blog, un site de eCommerce, un site de Stiri, o poza sau un Filmulet. Asta se intampla de obicei cand Google nu intelege intentia de cautare. Vrem sa ne informam? Vrem sa cumparam? Vrem o stire? Vrem discutii?

SEO = Personalization

Tocmai pentru ca suntem foarte diferiti, rezultate din SERPs sunt din ce in ce mai apropiate de preferintele noastre. Google are acces la istoricul de cautari, stie la ce site-uri am dat +1, stie ce site-uri urmarim si ne cunoaste subiectele de interes. Toate astea se intampla atunci cand suntem logati in contul de Google. Cred ca tot din acest motiv Google rankeaza anumite site-uri “subiectiv”.

In ianuarie 2012 Google a introdus Search Plus Your World. Cred ca ati observat atunci cand sunteti logati multe site-uri unde Google ne arata ca prietenii nostri au dat +1, sau am accesat site-ul in data de… Apar multe rezultate personalizate si din Google+, atunci cand avem subiecte comune cu cei din cercurile noastre.

Linkuri utile:

http://www.google.com/insidesearch/features/plus/index.html
http://googleblog.blogspot.ro/2012/01/search-plus-your-world.html
http://searchengineland.com/googles-results-get-more-personal-with-search-plus-your-world-107285

SEO = Social

De ce spun asta? Pentru ca Google analizeaza semnalele sociale. Ele aduc o nota de incredere in cel care ajunge prima data pe un site. Ganditi-va ca cititi un articol doar pentru ca are multe share-uri in Social Media. Asta ne spune ca acel articol are ceva de oferit si merita. Este foarte simplu, trebuie sa castigam aceasta incredere mai intai in oameni si apoi fiti siguri ca Google va vedea asta.

Linkuri utile:

http://searchenginewatch.com/article/2207423/Aligning-SEO-Strategy-Social-Media-Activity-to-Build-Links
http://www.searchenginejournal.com/ways-social-media-impacts-seo/48671/
http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33662/A-Crystal-Clear-Explanation-of-How-Social-Media-Influences-SEO.aspx
http://econsultancy.com/ro/blog/11406-seo-and-social-media-get-married

SEO = Semantics

Asa a aparut Knowledge Graph. Este vorba de semantic search. Google aduna prin inteligenta artificiala informatii despre un lucru, loc, persoana din mai multe surse si apoi le centralizeaza. Rezultatele le vedem direct in SERPs. Sunt de fapt raspunsuri instant la intrebarile noastre. Pentru a afla informatii despre un pictor, nu trebuie sa cautam prin zeci de site-uri. Google se pricepe foarte bine sa faca legaturi. De ce nu ar face-o si cu afacerile voastre? Credeti ca nu poate asocia cuvinte cheie cu un brand? Nu credeti ca poate asocia tot ce se vorbeste prin diferite surse, despre brandul tau?

Linkuri utile:

http://googleblog.blogspot.ro/2012/05/introducing-knowledge-graph-things-not.html
http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2012/07/on-web-semantics.html
http://mashable.com/2012/03/22/google-semantic-search-seo/
http://semanticweb.org/wiki/Main_Page
http://www.seomoz.org/blog/semantic-web-and-link-building-without-links-the-future-for-seo
http://readwrite.com/2012/03/15/google_semantic_search_bad_for_seo_good_for_you

SEO = Rich Snippets (Date Structurate)

Despre ele nu voi vorbi foarte mult pentru ca este un subiect pe care il voi trata in viitor. Sunt de mai multe tipuri: Microdata, Microformate, RDFa si Data Highlighter care a fost introdus de curand. Google recomanda Schema.org si Microdata. Cu ajutorul lor va puteti diferentia in SERPs, fie ca este vorba de un autor, o reteta, un eveniment, un album muzical, un produs, un review al unui restaurant. Prin ele Google poate intelege mult mai bine continutul din pagina si va arata asta utilizatorilor.

Linkuri utile:

http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2012/12/introducing-data-highlighter-for-event.html
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=99170
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=2722261
http://www.seomoz.org/blog/a-visual-guide-to-rich-snippets
http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2009/05/introducing-rich-snippets.html

SEO = Succes

Desi este putin cam mult spus, consider si sustin ca prin SEO facut foarte bine se poate atinge succesul in online. Despre asta am vorbit intr-un articol trecut, iar in altul mi-am spus parerea in urma analizarii tuturor schimbarilor de algoritmi din 2012. Prin SEO se pot imbunatati vanzarile unui site. Ganditi-va ca sunteti pe pagina 7-8 in Google si nu aveti trafic. Site-ul vostru are vreun potential de a vinde ceva? Dar daca ati fi pe pagina 1-2, unde deja traficul incepe sa creasca? La asta ma refer cand spun ca SEO inseamna succes. Are o legatura mare cu vanzarile, cu prezenta ta online si cu vizibilitatea. Preferi sa fii invizibil? Pana la urma la asta trebuie sa duca SEO. Daca bugetele va permit este perfect daca incepeti si o campanie PPC, integrati in strategie si Social Media, CRO sau eMail Marketing.

SEO = People, Happy People

Toate modificarile pe care Google le face, le face in special pentru noi si pentru experienta de cautare. Daca este una cat mai buna, placuta, atunci vom veni si a doua oara sa cautam. Cum credeti ca face Google bani? Stiu ca raspunsul vostru este PPC, Adwords, dar daca noi nu am cauta nimic? Google a facut un produs de care noi nu ne putem lipsi, asta e clar. Sunt foarte multe servicii de la Google care sunt gratis si sunt facute pentru a ne ajuta in viata de zi cu zi, dar si pentru a intra in subconstientul nostru. Ati auzit vreodata “Bing it” sau “Yahoo it”? Eu nu cred, in schimb am auzit toti Google IT :). Cuvantul Google este chiar recunoscut ca si verb si este asociat cu “a cauta”.

Linkuri utile:

http://news.cnet.com/2100-1025_3-6091289.html

Cred ca toti stiti pana acum ca SEO nu inseamna SPAM. Facand SPAM e ca si cum ai fura. De cate ori nu vi s-a intamplat sa fiti depasiti de tot felul de site-uri care nu isi meritau locul acolo? Poti sa aplici ce strategii si tehnici vrei pentru site-ul tau. Tu singur ai puterea de a alege directia. Singur poti aplica ce ai invatat, ce crezi ca e mai bine. Pe forumul SEOpedia cele mai multe discutii de anul acesta au fost: Site penalizat, nu stiu ce are Google cu mine, ca am facut ce trebuia. Nu am pus linkuri aiurea, am produs continut “unic”, aveam un domeniu frumos (spam-domeniu-ietin.info) si asa mai departe. Nu intotdeauna “the easy way is the best way“.

Exista un ingredient secret in SEO?

S-ar putea sa iti placa si:

21 thoughts on “Viitorul in SEO: Prezentare LumeaSEOPPC 31 Ian 2013

  1. O prezentare foarte interesanta si care de fapt indica necesitatea unei strategii mai complexe in abordarea promovarii (si prin SEO) a unei afaceri in online. Felicitari Daniel si la mai multe realizari si prezentari.

  2. Anumite strategii mentionate in acest articol nu sunt imposibile dar ca sa cresti in serps doar prin ele mi se pare foarte greu si aici ma refer la (knowledge graph, instructographics – aici din ce am inteles reprezinta o imagina tip tutorial sa ii zic asa sau in loc de articol poti sa faci o astfel de “imagine” si din punct de vedere vizual pe mine ma atrage mai mult si imi capteaza atentia mai repede ca un articol).

    Oricum tu nu ai mentionat sa crestem in serps prin aceste metoda ci ai expus o alta parte a SEO, un SEO ce poate fi diversificat la maxim pentru a atinge rezultate in alte moduri. Foarte util acest articol, astept articolul despre microformate, date structurate, google webmaster tools si seo wordpress (cu toate ca nu folosesc wordpress, sunt curios ce difera de site-uri scrise de la 0), dar am vazut ca ai promis ca o sa scrii curand despre acestea.

    Te salut, un wekeend placut!

    1. SEO nu inseamna un singur lucru. Daca faci doar onpage nu e de ajuns, daca faci doar link building nu e de ajuns, daca faci doar content marketing nu e de ajuns, daca faci doar PPC nu e de ajuns, daca faci doar Social Media nu e de ajuns, daca faci doar infografice/instructografice, video, ebooks, nu e de ajuns.

      Daca se inteleg aceste aspecte, atunci se vor vedea si cresterile in SERPs. Resursele din articol sunt si mai si :).

      “Micile lucruri conteaza”

  3. Mi-a placut mult prezentarea ta de la Lumea Seo PPC. Si chiar daca a fost catalogata ca fiind cu “fluturasi”, consider ca SEO este, asa cum sugerezi si tu, o reteta in care daca nu sunt respectate cantitatile, iese prost. Eu, personal, prefer sa “gatesc” chestii de calitate.

    1. Multumesc Razvan,

      Fiecare are putere de decizie si face cum crede ca e mai bine pentru site-ul lui. SEO se bazeaza foarte mult pe viata reala si Google pune accent pe oameni si pe pretentiile lor.

  4. Felicitari pentru articol!
    Eu sunt de meserie inginer constructor si, poate, am anumite “deformatii profesionale”.
    Cand fac un website “dupa capul meu”, incerc sa “duc vizitatorul”, indicandu-i din prima ce pasi (simpli) trebuie sa faca pentru a putea achizitiona un produs/serviciu.

    Mi se pare ca trebuie sa-l captezi din prima si sa-i oferi imediat informatiile esentiale, apoi sa-l lasi sa vada mai departe si sa decida in cunostinta de cauza.

    Daca-mi permiteti cateva intrebari: cata influenta credeti ca are viteza de incarcare a website-ului? Dar faptul ca este adaptat si pentru dispozitivele mobile (telefoane, tablete?)

    O alta problema: eu am probleme cu vederea si am intalnit website-uri greu de citit din cauza dimensiunii fontului, tipului de font, culorilor (diverse aparate aafiseaza diferit culorile).

    Cred ca ati mai vorbit de acestea, dar pentru mine au devenit un fel de “obsesie” sa verific din punctul de vedere al diferitelor tipuri de vizitatori posibili cum vad si recepteaza website-ul.
    In plus, ma gandesc si la diverse tipuri de categorii de vizitatori si in functie de experienta lor cu calculatorul si internetul.

    Nu toti sunt specialisti in IT si ati fi uimiti uneori de ce probleme pot aparea.
    Uneori meniuri sau lucruri care mie mi se par extrem de vizibile, de exemplu, nu sunt gasite de un alt utilizator.

    Nu reusesc totdeauna sa tin seama de aceste lucruri, dar ma straduiesc sa ma perfectionez.

    1. Viteza de incarcare a unei pagini e un factor direct. Daca o pagina se incarca greu atunci utilizatorul poate parasi site-ul pentru ca ofera o experienta neplacuta.

      Acelasi lucru se intampla si pentru optimizarea mobile/tablet. Fonturile tin tot de uzabilitate si daca nu sunt placute, textul nu este citit usor poate rezulta la o experienta negativa din partea utilizatorilor.

  5. Stiti ce am invatat eu remarcabil de pe acest blog, lucru pentru care va multumesc inca odata. Am invatat sa scriu in primul rand pentru oameni, nu pentru Google. Daca oamenii sunt interesati, o sa ma iubeasca si Google.

    Si am mai invatat ca exista trafic (chiar maricel) si fara Google. Daca lumea este interesata de ce faci/vinzi, revine fara sa caute pe Google si chiar te recomanda mai departe. Pentru asta, insa, trebuie sa te gandesti la utilizator si sa-i faci experienta pe website cat mai placuta si utila.

    Asa revin eu pe seoarch.ro, seogan.ro, webcopywriter.ro si olivian.ro.

  6. Ce parere aveti de responsinator.com?

    Am vazut (lucrand si la realizarea si promovarea prin Google AdWords a unui website de tractari auto) ca anumite afaceri au “nevoie” de website-uri care vor fi vizualizate mai mult de pe mobile sau tablete (gen tractari auto, inchirieri masini, etc.). In general omul viziteaza aceste website-uri cand are o problema cu masina si o face mai mult de pe mobil.

    La fel, Google AdWords trebuie optimizat, cred eu, si pentru accesul de pe dispozitivele mobile. Acest lucru presupune ca omul sa sune cat mai simplu direct de pe website sau reclama Google (de fapt, unii poate ca nici nu intra in website, suna direct din reclama Google AdWords).

    Pentru acel website am folosit un template WordPress care, doar la vizitarea de pe dispozitivele mobile, face sa apara un buton suplimentar in partea de sus a website-ului, care permite pornirea unei convorbiri telefonice. Scuze, dar nu pot sa va arat altfel, va rog sa editati dvs. sau sa stergeti acest comentariu daca doriti), uitati-va la asta: http://www.responsinator.com/?url=domeniu.tld

    1. Am vorbit chiar in articol despre mobile & tablet. Cea mai buna varianta este responsive design. Da, cei care raman in drum cu masinile cauta pe telefon. Puteti vedea traficul pe dispozitive in Analytics.

      La Adwords merge sa lasi direct numarul de telefon in anunt. E mai simplu pentru cel care cauta. Se vede bine acolo la site-ul din exemplu.

  7. ma bucur ca nu mi-am pierdut aiurea 5 min din viata pt a citii acest articol fenomenal, chiar daca e 03:15. revin si maine, urmeaza linkurile ! iti multunesc.

  8. Ma bucur sa-ti citesc articolele Daniel, articolele pe care le cautautam, cu link-uri si tot ce este necesar. Printe picaturi am citit articole in care ai adus la cunostinta si de Google Trends, un tool de care multi nu stiu sau nu l-au luat in seama. Am pierdut ore pe site-ul tau, si o sa mai pierd in continuare citind si analizand. Bravo! Big up! 🙂

  9. Acum 3 ani, SEO era atat de diferit, centrat aproape exclusiv in jurul a ceea ce “motorale de cautare cauta si apreciaza”. Imi place mult ca ne indreptam atentia din ce in ce mai mult spre utilizator. SEO & Marketing Online, strategii & stuff. Insa in final, ne dorim conversia si o relatie buna cu consumatorul, nu? Un articol minunat.

  10. Superb website si articolele sunt pe masura.Va citesc de cateva luni bune si sper sa mai invat si eu una alta la partea cu promvarea.Va multumesc pentru informatii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *