Viitorul in Link Building

De cand Google a introdus algoritmul Penguin, regulile jocului s-au schimbat destul de mult. Nu mai functioneaza spamul, sau nu mai functioneaza ca inainte, nu mai sunt bune directoarele in masa, sau comentariile pe bloguri nerelevante, nu mai merg profilele pe sute de forumuri. Nu mai merg abuzurile, sau merg pe o perioada foarte scurta. Tine foarte mult de obiectivele pe care le are fiecare. Daca vrei sa ai un business legitim si sa castigi si maine bani din el, atunci renunti la abuzurile facute in online.

Link buildingul e pe moarte? Nu cred. Am alta teorie pentru viitor. Sunt increzator ca la un moment dat nu va mai fi nevoie de zeci de mii de linkuri sau sute de root domains pentru a ajunge in prima pagina pentru cuvinte concurentiale. Va fi nevoie de putine, dar foarte bune. Inainte conta foarte mult si cantitatea linkurilor. De acum inainte va conta foarte mult calitatea lor. Inainte se vana foarte mult PR-ul, acum se vaneaza foarte mult relevanta.

Google vrea ca linkurile care vin catre un site sa fie castigate pe merit. Google vrea site-uri care sa obtina linkurile intr-un mod natural. Google devine tot mai bun si poate detecta mult mai bine spamul si tehnicile de manipulare. Rand Fish a facut o prezentare in WBF despre cum putem castiga linkuri. Cel putin in Ro, mi se pare destul de greu sa le obtii natural, mai ales in anumite nise care sunt si plictisitoare.

17 lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere pentru viitoarele campanii de link building:

1. Calitatea linkurilor (quality is the new quantity – suna bine in engleza :)): cand obtin un link trebuie sa am in vedere relevanta, autoritatea si trustul site-ului de unde obtin acel link. Daca pot obtine si PR si anchor text, cu atat mai bine. Puneti-va cateva intrebari despre site-ul respectiv: aduce acel site un plus de valoare vizitatorilor? Are linkuri bune? Are continut de calitate? Se adauga regulat continut?

2. Linkuri naturale (Challenge Accepted :)): trebuie sa va intrebati cat de natural este profilul vostru de linkuri. Cu cat este mai natural, sau macar sa para natural, cu atat nu veti avea probleme din cauza viitoarelor schimbari in algoritmi. Linkurile naturale sunt mai greu de obtinut, dar nu sunt imposibile. Trebuie sa ne schimbam mentalitatea si sa ne iasa din cap acest lucru. Daca suntem inarmati cu o atitudine pozitiva, determinare si rabdare, atunci vom obtine si astfel de linkuri.

Poate ca sunteti invatati ca intr-un timp scurt sa aduceti sute sau mii de linkuri. Eu unul sunt sigur ca lucrul acesta se va schimba si ca nici Google nu va mai accepta strategia asta. Legitim este sa faci ceva interesant care sa plece viral pe retelele de socializare. Atunci este natural sa ai anumite cresteri (spike-uri) de linkuri pe termen scurt.

3. Folositi modele de link building? (link patterns): Site-ul obtine linkuri intr-un mod care poate fi depistat foarte usor? 1 link pe zi, 10 pe saptamana, 100 pe luna? Linkurile sunt obtinute doar dintr-un anumit tip de site-uri? Directoare, forumuri, directoare de articole, bloguri? Tipurile de linkuri sunt: comentarii, profile, advertoriale, listari, sitewide? Toate aceste modele sunt foarte usor de depistat.

4. Dofollow vs Nofollow: in profilul de linkuri apar doar linkuri dofollow? Majoritatea sunt nofollow?

5. Anchor text: Se foloseste o ancora sau doua, pe care predomina doar 2-3 cuvinte cheie principale (money keywords)? Acum sunt foarte bune ancorele pe brand, ancorele partiale, variatiile sau URL-urile goale. Mergeti mult mai mult pe ancore de tip brand. Evitati abuzurile de anchor text. Daca aveti o pagina optimizata bine pentru 1-3 cuvinte, credeti ca aveti nevoie de foarte mult anchor text pentru ca acea pagina sa raspunda la cautari?

Ganditi-va ca rugati 100 de webmasteri sa va ofere un link catre o pagina. Credeti ca toti webmasterii vor folosi aceeasi ancora?

6. Linkuri catre pagini interne: linkurile vin si catre alte pagini din site? Sau vin doar catre home page? Aici clar ceva este facut in mod artificial.

7. Exista si linkuri din Social Media? trebuie o balanta si intre aceste linkuri. Prezenta in Social Media este destul de importanta si aduce o nota legitima oricarui site.

8. Fiecare link conteaza: nu este asa, sunt si linkuri care pot dauna si care pot atrage penalizari.

9. PR-ul este inca la putere desi sunt pentru PR, sunt convins ca de foarte multe ori e supra apreciat. Un ex Googler spune ca “Relevance in the new PR”. Tind sa ii dau dreptate. Nu va limitati doar la PR, analizati si MozRank, MozTrust, PA, DA, TrustFlow si CitationFlow. Daca mai stiti si alte variabile, uitati-va la ele.

10. Locatia linkurilor: daca iau linkuri in footer, blogroll voi obtine valoare mare din ele. Daca le stilizez din CSS cu position absolute, sa apara sus de tot in sursa vor primi valoare foarte mare. Mai ganditi-va.

11. Se investeste si in continut? in mod normal linkurile vin catre o pagina de continut, catre un articol interesant, catre o resursa interesanta si apoi vin catre brand. Daca te poti impune ca brand atunci vei primi linkuri pe brand. Este destul de greu si costisitor sa faci o opera de continut care sa placa la foarte multa lume. Ceva de interes se poate face in orice nisa.

12. Folositi programe automate? Daca folositi scrapere, sau linkuri puse automat, renuntati. Riscati sa folositi un model de link building si sa fiti prinsi.

13. Cat timp petrec pentru a obtine un link? Daca pentru un link obtinut munciti mai putin de 5-10 minute atunci renuntati la el. Pana si pentru un comentariu pe un blog trebuie sa muncesc 10 min, sa citesc articolul si sa scriu cateva propozitii relevante. Daca vreau o listare intr-un director, atunci aveti grija ca acel director sa aibe foarte multe campuri de completat si aprobarea sa se faca manual.

14. Aveti linkuri din continut? Linkurile din continut, articole sunt cele mai bune. Nu cred ca trebuie sa mai dau explicatii aici.

15. Trafic din linkuri: Daca un link nu va aduce trafic, renuntati la el. In fond pentru asta sunt linkurile. Le plasam prin diverse locuri pentru a atrage si trafic relevant. Acel trafic poate va fi convertit in vreun fel la un moment dat.

16. Linkurile sunt doar pentru ranking: nu, am zis la punctul 15 ca linkurile trebuie in primul rand sa aduca trafic. Fie ca sunt comentarii pe un blog, fie ca sunt linkuri din Social Media, fie sunt lunkuri intr-o lista de resurse bune. Fac parte si din algoritmul de pozitionare, dar acesta nu ar trebui sa fie singurul motiv pentru a le obtine.

17. Sunt pretentios la linkuri? Da, trebuie sa fim mult mai pretentiosi si selectivi in acelasi timp.

Singurul lucru pe care trebuie sa il intelegem este ca algoritmii se schimba in permanenta. Intotdeauna se vor aduce imbunatatiri. Este foarte bine daca stim cum functioneaza motoarele de cautare, dar trebuie sa ne gandim si la viitor. Google vrea sa ofere cele mai bune rezutate pentru utilizarori si vrea pe cat posibil sa simuleze comportamentul unui utilizator pe orice site. Daca Google face asta, noi de ce nu incercam sa facem la fel? De ce ne canalizam energiile catre Google, cand am putea sa ne concentram asupra clientilor.

Nu pot decat sa va doresc mult succes in viitor.

S-ar putea sa iti placa si:

23 thoughts on “Viitorul in Link Building

  1. Peste tot aud expresia: “obtine link-uri natural”. Pentru mine a obtine un link natural inseamna ca cineva sa ii placa ceea ce scrii si sa dea un link de buna voie catre site-ul tau. Cine o sa faca asta daca tu ai un site care vinde containere? Toata lumea viseaza la link-uri naturale si deja ma irita chestia asta 🙂 pentru ca ziarele, magazinele online si etc. obtin astfel de link-uri naturale, nu orice site pe orice nisa. Atat timp cat trimiti un e-mail sau rogi printr-un schimb sa ti se dea link de la un site de aceasi nisa si cu relevanta eu ala nu-l mai consider natural.

    Toata lumea acum zice: nu directoare, nu forumuri, nu bloguri, nu articole scrise pe directoare de articole, nu nu si nu. Ok ai scris articole despre cum se obtin link-uri dar ce e scris acolo e foarte greu si trebuie sa recunosti asta, mai ales ca nu merge la orice nisa.

    Poate scrii un articol pe viitor despre asa zisele “link-uri naturale”.

    1. Salut Bob,

      Iti inteleg perfect frustrarea. Stii cum poti obtine linkuri naturale pentru containere? Faci un studiu de caz in care scrii despre cate persoane sunt transportate ilegal in fiecare an prin metoda asta.

      Vei face un articol super si fii sigur ca vei primi linkuri. Ca sa ne intelegem, pentru mine link natural inseamna si un like pe Facebook pentru ca pe timeline va aparea un link catre site-ul meu si voi obtine ceva trafic.

      Am explicat intr-un articol cum poti profita intr-un mod bun de metodele clasice de link building. Cred ca l-ai citit.

      Ce am scris mai sus nu e greu de implementat. Daca vei folosi jumatate din sfaturile de mai sus nu vei mai obtine 50 de linkuri pe saptamana, vei obtine probabil 10. Astea 10 vor fi mult mai bune decat restul.

      O sa scriu in viitor si despre linkuri naturale si o sa prezint un studiu de caz. Mai dureaza lucrul asta, pentru ca vin destul de greu.

    2. Bob,

      Nu trebuie sa fie foarte greu, din contra. Trebuie sa faci/facem in asa fel incat sa fie usor si simplu.

      “mai ales ca nu merge la orice nisa.” – de asta e SEO frumos si interesant, ca poti veni cu idei pentru orice lucru.

      Cand vorbesc de linkuri naturale nu te gandi la mii de linkuri si sute de root domains. Daca scrii un articol si reusesti sa prinzi macar 1 link, eu cred ca trebuie sa fii bucuros.

  2. Este foarte interesant articolul.Insa partea cu linkurile naturale nici eu nu sunt de acord ca vei le obtine doar prin buna vointa unui sau altuia de a pune link catre site-ul tau.
    Parearea personala este ca obtinearea de linkuri calitative si relevante le vei obtine doar prin cumparare. Natural va fi modul cum le vei cumpara….aici tine de experianta fiecaruia.

    1. Salut,

      Eu cred ca doar mentalitatea este gresita. Linkurile naturale se obtin greu, in Romania poate si mai greu. Aici sunt de acord cu tine. Ai incercat vreodata sa obtii vreun astfel de link?

      Sau sa faci in asa fel incat cineva sa te linkuiasca? Poate o mica relatie de exemplu.

  3. Un titlu dupa blogul seomoz : “Prediction: Anchor Text is Dying…And Will Be Replaced by Co-citation” poate il faci un subiect de dezbatere.

    1. Am vrut sa pun filmuletul in articol, dar am zis ca 2 sunt prea multe.

      Am vazut 1 sau 2 exemple in Ro, dar nu imi mai aduc aminte de ele. Daca ai vreo sugestie te rog sa mi-o spui.

  4. Eu nu am gasit nici un exemplu. De aia ti-am si zis poate faci un subiect din el, poate primim un exemplu de la cei care iti urmaresc blogul.

  5. Salut. Felicitari pentru articol in primul rand. De ceva vreme am inceput sa citesc blogul tau deoarece dupa parerea mea esti unul dintre cei care cunosti SEO destul de bine. Eu ma tot chinui sa urc un site de retete, cel din semnatura, insa nu am reusit, cred ca l-am stricat din cauza linkurilor, asa ca am mai luat un domeniu tot pe aceeasi nisa, si nu o sa mai fac linkuri in acelasi mod, o sa fac cum ai scris tu aici, putine dar bune.

    In alta ordine de idei as vrea sa te rog, daca poti face un articol, cu cat mai repede cu atat mai bine, despre densitatea posturilor (poti lua ca exemplu siteuri de retete sau nu), sa dai exemplu cum e bine sa fie, cate repetari, cum sa se faca repetarile, in asa fel incat la cautarea articolului respectiv in google sa apari inaintea altor siteuri, care au postul respectiv.

  6. Daca am un post spre exemplu: prajitura cu mere. Ce densitate ar trebui sa aiba acel post astfel incat sa fie bine din pct de vedere seo si sa apara in timp, in fata altor siteuri la cautarea prajitura cu mere.

    1. Cred ca vorbesti despre densitatea cuvintelor cheie. Nu se mai aplica. Pentru ca postul tau sa apara primul, nu conteaza doar cum ai optimizat onpage.

      Conteaza si autoritatea domeniului, conteaza si daca ai linkuri catre acel post, conteaza putin si semnalele social media.

      Daca as sti exact ce trebuie facut la orice pagina ca sa o aduc in top as fi cel mai bun SEO.

      Google ia in considerare peste 200 de factori cand pozitioneaza o pagina. Nu ai cum sa te uiti si tu la toti.

      Daca vrei sa faci o pagina super optimizata citeste: http://www.seoarch.ro/cum-optimizam-perfect-o-pagina-web/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *