London Affiliate Conference: Ionut Neagu

Articolul acesta este un guest post al prietenului meu Ionut Neagu. El este cel care mi-a vorbit prima data despre SEO si datorita lui am urmat aceasta cale. Ionut este in prezent cofondator VertiStudio Inbound Marketing / E-Business Consultant si se ocupa in paralel atat de mai multe proiecte personale cat si de clienti.

Voi incepe cu cateva lucruri despre conferinta. London Affiliate Conference face parte dintr-o suita de conferinte organizate de IGB, conferinte ce se dreseaza afiliatilor pe gambling (in general oameni care au site-uri despre poker, pariuri, cazino , forex prin intermediul carora trimit jucatori caselor si obtin comisione) .

Accesul la conferinta este gratis daca esti afiliat (un criteriu extrem de usor de indeplinit si oricum nu verifica nimeni) si fiind vorba despre site-uri , inevitabil unul dintre principalele subiecte a fost SEO. Ca si feedback, consider ca sesiunile despre SEO au fost foarte interesante, s-a vorbit despre multe lucruri utile, cu care ne lovim in 2013 si mai putin despre idealuri gen : scrie un articol extra, extra, extraordinar si te va prelua toata lumea si o sa ai mii de link-uri si o sa fii cel mai tare 🙂

Voi puncta mai jos cateva topic-uri care au fost atinse, urmand apoi sa le discutam in comentarii :

Cel mai important aspect discutat din punctul meu de vedere a fost legat de securitate, in principiu securitatea WordPress. Intrebati de public care este cea mai ‘buna’ metoda de link-building la ora actuala, speakerii au zis ca un plugin de WordPress, pentru ca prin intermediul unui plugin banal poti obtine acces la server, apoi pentru ca toate site-urile wordpress au aceeasi structura poti de exemplu:

  • pentru 25% din utilizatorii din google care vin pe cuvantul “keyword” sa le afisezi un banner
  • pentru 10% din utilizatorii din google (sau facebook) , sa schimbi un link de afiliere
  • sa introduci link-uri “in content” in 2-3 articole relevante pentru tine (pentru ca stii cum arata tabelele wordpress si ce campuri au)

Adica se pot face multe lucruri, si daca sunt facute inteligent, este foarte greu sa iti dai seama de asta, poti sa te trezesti cu site-ul penalizat si sa nu intelegi de ce .

Problema nu este WordPress-ul in sine, problema este structura standard care este binecunoscuta + pluginurile care le instalam. Ca sfat:

  • nu folositi userul admin
  • nu instalati pluginuri pentru orice, incercati pe cat posibil sa le evitati
  • aveti grija la ce tema folositi
  • exista si un plugin foarte bun, wp-lockout care are o multime de functii de securizare, ca log-uri cu fisierele schimbate pe care le primesti pe mail, schimba userul admin, schimba id-ul userului, schimba fisierele standard, banneaza ip-urile care introduc parole gresite sau folosesc wp-login.php (un webmaster foloseste wp-admin) etc
  • folositi Xenu pentru a face crawl si a verifica ce link-uri externe aveti, sa nu va treziti cu surprize
  • folositi parole securizate la toti userii (eu de exemplu zilele trecute am gasit niste link-uri cu viagra in posturi, pentru ca un cont de autor fusese hack-uit. Hackerul a fost lacom, din 500 de posturi cate erau, doar in 3 a inserat link fiind foarte greu de depistat.

Aici este prezentarea lui Bastian Grimm despre Optimizarea si Securitate WordPress si o gasesc extrem de utila: http://www.slideshare.net/bastiangrimm/#lac12

La fel aveti grija ce hosting folositi, si ce parole aveti , dupa Penguin lumea cauta metode de link-building mai inteligente, si puteti sa va treziti cu penalizari, iar site-ul sa functioneze ‘perfect’ la prima vedere .

Un alt punct discutat de Judith Lewis, o avocata social media, a fost ca social media ar conta acum aprox 15% in SERPs si ca se lucreaza foarte mult pe partea asta. A emis si o ipoteza putin ciudata din punctul meu de vedere, cum ca daca ai cont de twitter/fb/g+ si ai foarte multi followeri, dar nu ai engagement, poti chiar avea o mica penalizare si ca ar trebui sa postam poze funny si citate pentru engagement  nu zic ca nu are o oarecare logica in ceea ce zice, dar nu prea este de domeniul prezentului).

Un alt lucru util care l-am auzit si nu stiu daca Daniel la mai prezentat aici pe blog: Google analizeaza site-urile in functie de nisa (asta pentru cei care se plang ca pe o anumita nisa nu ai cum sa obtii link-uri naturale de exemplu), iar daca nisa face spam, este ok sa faci si tu in nivel cu ei. La fel daca nisa are numai link-uri naturale, te poti distinge foarte usor ca spammer.

Pentru asta inainte de a incepe procesul de link-building studiati viteza cu care competitorii aduc link-uri, ce fel de link-uri aduc (PR, tipuri de linkuri) si incercati sa stabiliti o rata aproximativ egala, dar cu o calitate a link-urilor mai buna (da, asta inseamna sa asteptati chiar si 6-12 luni pentru a ranka pe un cuvant puternic, dar va puteti face un calcul pentru a vedea ce ROI aveti .

Prezentarea a fost a lui Nick Garner si o puteti gasi aici.

Am stat de vorba cu un tip care a lucrat pentru un motor de cautare din Cehia, seznam.cz (50% din market) si mi-a spus ca foloseau filtre pentru anumiti termeni care au volume mare de cautari. Atunci cand un utilizator cauta ceva in motor da click pe un rezultat. Daca a doua oara cauta acelasi lucru si da click pe acelasi rezultat, atunci acesta este un semnal foarte puternic pentru motor.

Spunea ca Google nu are cum sa se foloseasca de datele din Google Analytics pentru ca nu toate site-urile in folosesc si nu au cum sa traga concluzii. In schimb se pot folosi de Chrome pentru ca este primul browser din lume si pot afla foarte multe informatii de la utilizatorii care il folosesc.

S-ar putea sa iti placa si:

3 thoughts on “London Affiliate Conference: Ionut Neagu

  1. Referitor la: “iar daca nisa face spam, este ok sa faci si tu in nivel cu ei. La fel daca nisa are numai link-uri naturale, te poti distinge foarte usor ca spammer.”

    Ideea in sine o inteleg dar, se presupune ca a face seo e ceva curat si nu inseamna a face spam si nici google nu accepta spamul. Din ce ai spus in fraza respectiva inseamna, ca google accepta un spam mic la anumite nise. Dar de ce ? Care ar fi motivele? Cum poti dovedi afirmatia si ce te face sa crezi ca mai tarziu nu vor fi penalizate acele site-uri?

    1. Salut,

      Ionut a transmis parerile speakilor aici. Am vazut nise in care se face doar spam. Unii fac mai mult, altii mai putin. Vezi “payday loans” in UK. Toata nisa face spam. Cei penalizati fac rau de tot.

      Eu unul nu sunt de acord cu asa ceva. Daca nisa face spam inseamna ca are linkuri puternice, nu toate relevante si este posibil ca la un moment dat sa fie penalizate.

      In schimb daca nisa respectiva nu face spam si tu faci, chiar si putin, Google te poate depista imediat.

      Motivele sunt simple, am vorbit cand am facut analiza site-urilor penalizate de Penguin. Acelasi lucru l-am spus si eu atunci, Google analizeaza fiecare nisa in parte. E mai simplu asa pentru ca te compara cu competitia, nu cu tot web-ul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *