Cum Trateaza Motoarele de Cautare Linkurile: Factori Aditionali

Sunt mult mai multi factori de luat in considerare atunci cand incercam sa obtinem un link. Pe langa cei mai importanti factori trebuie sa mai luam in considerare si alte criterii. O sa vorbesc in continuare si despre aceste criterii.

Linkuri si valoarea lor, factori aditionali de influenta:

linkuri si valoarea lor, factori aditionali de influenta

http://www.flickr.com/photos/26122010/5032152609/

Sursele:

  • Un link intern (dintr-o pagina a site-ului tau catre alta pagina) nu va fi la fel de valoros ca un link extern care face trimitere catre pagina respectiva.
  •     Pentru a concentra PR-ul (page rank) catre paginile importante este foarte importanta si structura site-ului. Structura de tip piramida este cea mai buna. HomePage -> PR -> Categorii -> PR -> Subcategorii -> PR -> Produse.
  •     Daca nu avem o structura interna buna a site-ului atunci PR-ul se va dilua si toata valoarea care vine de la linkurile externe se poate pierde foarte usor -> pozitionari slabe in cautari.
  •     Cu privire la surse, cel mai bine este sa fie externe si de incredere.

http://searchengineland.com/everything-you-need-to-know-about-seo-web-structure-internal-links-110994

Numarul de Domenii Care Trimit Linkuri Catre Site-ul Nostru (Linking Domains): Cu cat mai multe, cu atat mai bine. 100 de linkuri dupa 100 de domenii vor valora cu mult mai mult decat 100 de linkuri dupa un singur domeniu. Nu este un lucru rau sa avem mai multe linkuri dupa un domeniu, dar acelea sunt devaluate de Google in special. Un link SiteWide sau in Footer nu ar trebui sa valoreze mai mult decat un link dintr-un articol scris bine.

Numarul de IP-uri Clasa C: Acestea sunt tratate diferit pentru ca este foarte usor sa iti faci o retea de site-uri si sa oferi linkuri din ele catre alte site-uri cu scopul de a manipula, atat PR, Anchor Text, cat si pozitionarile in SERP’s. De cele mai multe ori aceste retele sunt inregistrate cu aceleasi date si pe acelasi IP pentru a reduce costurile de intretinere.

Factori Temporali:

  •     Cand a aparut linkul?
  •     Cand a disparut linkul?
  •     Cat timp a stat linkul in pagina respectiva?
  •     Cat de repede vin linkurile catre un site ? (Link velocity)

Context/Relevanta: Motoarele de cautare fac o treaba excelenta in a examina relevanta unei pagini si a linkurilor din acea pagina.

  • Linkurile de langa linkul tau: Sunt catre site-uri de calitate? Daca da, atunci si site-ul tau poate fi asociat cu ele, adica poate fi tratat ca site de calitate. Un factor negativ ar fi daca pe langa linkul tau exista linkuri care trimit catre site-uri de Jocuri, Casino, Continut Adult, Poker, Viagra si alte site-uri de genul acesta.
  • Locul in pagina unde este poztionat linkul: Este in body/in prima sectiune de content? Este la vedere? Cu cat un link este pozitionat mai sus in content cu atat va avea mai multa valoare.
  • Textul de langa link: Un link va primi relevanta si din textul care inconjoara linkul respectiv, poza, video-ul, etc.
  • Pozitionarea in functie de header: Motoarele de cautare se uita la pozitionarea linkurilor in pagina, daca este cat mai aproape de header, daca textul de langa link este un bold/strong. Daca linkurile sunt plasate in footer, sitewide, blogroll nu vor fi la fel de valoroase.
  • Intreg continutul paginii: Daca pagina de unde obtineti un link are continut apropiat cu pagina care va fi linkuita, atunci puteti spune ca ati obtinut un link bun.
  • Intreg continutul site-ului: Cum spuneam la relevanta, este important sa obtinem linkuri dupa site-uri care fac parte din acelasi domeniu de activitate/topic sau sa fie destul de apropiat cu al nostru.

Surse/TLD (top level domain): De ce sunt importante acestea? Daca vrem sa promovam un site pe Romania, atunci pentru a fi pozitionati bine in Romania, trebuie sa aducem linkuri din Romania (.ro). Linkuri Locale pentru rezultate locale. Este cat se poate de logic acest lucru. In profilul de linkuri ar fi bine sa aveti si alte tld-uri (com, net, org, info, chiar si din alte tari), dar aveti grija ca cel mai mare procent sa vina din tara in care promovati site-ul.

TLD-urile .edu, .gov si .mil sunt ceva mai de incredere pentru ca primesc de obicei linkuri din surse de incredere si autoritative. Dar si aceste domenii pot fi spamate foarte usor : Ex Buy Viagra site:edu. Credeti ca site-urile de genul acesta primesc valoare mare prin linkurile .edu? Eu nu cred.

Alti factori de luat in considerare:

  •     PR home page-ului site-ului de unde obtineti link (chiar si dintr-o pagina interna a site-ului respectiv)
  •     PR paginii de unde aveti link (exista si cazuri cand PR unei pagini interne este mult mai mare decat PR dupa home page al unui site. Am intalnit un ex, o pagina interna avea PR 7 si HomePage-ul avea PR 5)
  •     Numarul de Linkuri Externe (outbound) : Cu cat sunt mai multe cu atat PR-ul transmis per link este mai mic, deci valoare mai mica.
  •     Relevanta paginii de unde obtii link (stiu ca am mai zis)

Ca un sfat de urmat pentru cei care vor sa obtina linkuri. Daca urmati tot ce este scris mai sus veti obtine linkul perfect. Din punctul meu de vedere nu exista asa ceva. Daca puteti obtine un link, obtineti-l. Tot ce trebuie sa aveti grija este: incercati pe cat de mult ca linkurile sa fie editoriale (din continut), sunt mult mai bune, aveti grija ca site-ul de unde obtineti link sa nu fie penalizat, aveti grija ca acesta sa nu faca spam sau nu arate de incredere, aveti grija ca acesta sa ofere linkuri doar catre surse de incredere. Aproape toate linkurile ajuta intr-un fel sau altul.

S-ar putea sa iti placa si:

5 thoughts on “Cum Trateaza Motoarele de Cautare Linkurile: Factori Aditionali

  1. Salut Andrei,

    Linkurile nofollow care pleaca dintr-un site catre altul nu transmit PageRank deloc. La orice profil natural de linkuri trebuie sa existe linkuri si dofollow si nofollow.

    Ele te pot ajuta pentru trafic, branding probabil. Atata timp cat este un link dupa un site bun, eu l-as obtine. Sunt multe teorii care spun ca linkurile nofollow ajuta la ranking. Nu infirm, dar nici foarte sigur nu sunt.

  2. Revin cu inca o intrebare , pentru backlink’uri din comentarii este suficient link pus in casuta “WEBSITE” sau in casuta pentru text + o ancora ?

  3. Depinde cum accepta proprietarul blogului. Te poti uita la postari mai vechi care au comentarii si vezi cum au comentat altii.

    Poti sa cauti bloguri care au pluginurile CommentLuv sau KWLuv activate. Poti face asta cu o cautare avansata in Google. “cuvinte cheie + yourname@yourkeywords” sau cauti footprints. De ex bloguri care fol aceste pluginuri au ceva de genul scris “This site uses KeywordLuv. Enter YourName@YourKeywords in the Name field to take advantage.” Poti sa folosesti http://chasethefootprint.com/

    Sunt bloggeri care te lasa sa comentezi cu “strategii de linkuri”, sunt bloggeri care nu accepta asa ceva, si trebuie sa comentezi cu numele tau. Trebuie doar sa vezi comentarii mai vechi si poate sa citesti politica blogului.

    Eu unul nu as accepta decat persoane cu nume reale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *