Cum Implementam Rel=Author: Ghid

Articol acesta l-am publicat intial pe ctrl-d.ro. M-am gandit sa il pun si pe blog pentru ca este o resursa utila pentru multi dintre voi.

Intr-un articol trecut de pe ctrl-d.ro am vorbit despre Google Authorship Markup, am explicat ce inseamna, la ce poate fi folosit si cum ne putem ajuta de el in scopuri SEO. Astazi va voi explica cum se poate implementa cat mai usor, pentru ca pozele voastre de autor sa apara in rezultatele Google.

Folosind rel=”author” sau rel=”me” va puteti folosi de Google+ pentru a va lista poza de autor in SERPs. Exista si rel=”publisher” si este pentru paginile business de Google+. Nu legam un autor de site ci legam o pagina de fani de site.

Google devine un motor de cautare care merge in directia personalizarii. Cu siguranta ati observat rezultatele personalizate, in functie de locatie, istoricul cautarilor, accesari de pagini, +1 si cercurile voastre de prieteni. De ce sa nu ne folosim si de aceasta optiune.

De ce sa folosim rel=”author”?

Probabil ca multi dintre voi aveti un blog, in care scrieti despre anumite subiecte in mod constant. Folosind aceasta metoda va puteti creste reputatia ca si autori in acel domeniu. Adaugand rel=author Google va putea oferi rezultate mai bune in functie  de autorii care ofera informatii de incredere. In acelasi timp puteti intearctiona cu audienta prin Google+. Mie mi se pare foarte interesant sa apari in rezultatele Google cu poza si cu numele tau :).

matt cutts authorship

 

Care sunt beneficiile pentru rel=author?

  • apareti ca persoana in rezultatele cautarii
  • continutul pe care il produceti poate fi distribut pe Google+ direct din SERPs
  • imbunatatiti rata de click (CTR), factor care ajuta la SEO
  • puteti atrage noi persoane care sa va urmareasca pe Google+ (encircle)
  • ajutati cititorii sa va descopere continutul produs
  • va evidentiati ca si autori si validati continutul pe care il produceti
  • ajutati cititorii sa descopere continut de calitate (cred ca toti il produceti)
  • e “cool” sa apari cu poza in rezultatele cautarii 🙂
  • intra in ecuatie si Author Rank, despre care am vorbit de curand
  • poti lega pagina ta business de site prin authorship

Cum adaugam rel=”author”?

In primul rand aveti nevoie de un cont de Google+. Trebuie sa adaugati o poza de profil (portret), de preferat de calitate inalta si care poate fi recunoscuta usor. In al doilea rand trebuie sa completati cateva date personale in pagina de about, o introducere, oras natal, etc.

Sunt mai multe metode prin care se poate adauga authorship-ul. Le voi enumera si le voi explica pe fiecare in parte.

  • Mergeti in pagina de Authorship si adaugati o adresa de mail care sa apartina domeniului vostru. De exemplu, adresa mea de mail este daniel@seoarch.ro, si pe aceasta trebuie sa o adaug acolo. Apoi trebuie sa confirmati adresa de mail. Este foarte important ca in articolele pe care le scrieti sa apara “by Autor“. WordPress face asta deja. Veti vedea ca pagina de autor este legata cu rel=”author”. <a href=”http://www.seoarch.ro/author/Daniel-Ene/” title=”Posts by Daniel Ene” rel=”author”>Daniel Ene</a>

by daniel ene

  • O alta metoda foarte simpla este sa puneti un link in articol catre profilul vostru de Google+ si sa adaugati ?rel=author dupa linkul de profil. Exemplu: <a href=”[url_profil_google+]?rel=author”>Numele Meu</a>. Pentru profilul meu de Google+ ar fi <a href=”https://plus.google.com/114581565265333064501/about?rel=author”>Daniel Ene</a>. Aceasta metoda merge foarte bine pentru guest posturi.
  • Eu foloses WordPress SEO by Yoast, si el adauga un camp in pagina de autor, camp in care mi pot pune linkul catre profilul meu de Google+, adauga si pentru Twitter un camp in care va puteti pune userul de Twitter pentru Twitter Card. Daca folositi acest plugin mergeti la users->your profile si acolo veti vedea:

google+ link catre autor si twitter card

 

In sursa paginii:

link rel=author in sursa paginii

 

  • Daca ati urmat toti acesti pasi trebuie sa mergeti in profilul de Google+ si sa va adaugati ca si contributor la site-ul pentru care scrieti. Mergeti in sectiunea about->edit profile->add custom link:

contributor to seoarch.ro

  • Pentru rel=”publisher”: <a href=”https://plus.google.com/[ID_pagina_business_google+]” rel=”publisher”>Find us on Google+</a>
  • Foarte important: ca poza voastra sa apara in rezultatele cautarii fiti siguri ca profilul vostru de Google+ va fi indexat si gasit de alte persoane. Pentru asta mergeti in profilul vostru de Google+ about->edit profile->profile discovery si bifati Help others discover my profile in search results. Daca nu faceti asta, poza de profil nu va aparea in Google.

Cum testam daca am implementat corect rel=”author”?

Google ne pune la dispozitie Rich Snippets Testing Tool. Este un tool excelent pentru a testa datele structurate. Daca poza voastra va aparea langa URL si in dreapta meta descrierea, inseamna ca ati urmat pasii corect.

rich snippets testing tool pentru rel author

 

Google ne mai pune la dispozitie un tool foarte interesant pentru autori. Este vorba de statisticile pentru autori si se gaseste in Google Webmaster Tools. Daca sunteti autori pe mai multe site-uri, cu ajutorul acestui tool puteti vedea de cate ori ati aparut in rezultatele cautarii. Puteti vedea URL, numarul de impresii, clickuri, CTR si pozitie medie.

In GWMT mergeti la Google Labs->Statistici pentru autori. La mine a crescut numarul de impresii datorita continutului si datorita faptului ca sunt autor si pe ctrl-d.ro

statistici pentru autori GWMT

Voi folositi rel=”author”?

 

S-ar putea sa iti placa si:

10 thoughts on “Cum Implementam Rel=Author: Ghid

  1. mai exact cum ajung la sectiunea asta? .. profile discovey?: ….profilul vostru de Google+ about->edit profile->profile discovery
    ..la mine in profil nu l-am gasit neam .

  2. Un articol foarte explicit si util. Am verificat in date structurate si apare poza. Cred ca trebuie sa treaca o perioada pana cand va apare si in rezultatele cautarii organice pe Google.
    Multumesc!

  3. Un ghid foarte util si detaliat care m-a lamurit cel mai complet pe subiectul asta din tot ce am parcurs pana acum pe net. Sper ca cei care il parcurg si aplica sa revina cu rezultatele obtinute, ar fi interesant.

  4. Eu am adaugat la siteul meu bucatarulpriceput.ro, apar posturile cu poza insa cand dau in google numele la domeniu nu apare. De la ce sa fie?

  5. Salut,
    In primu rand as dorii sa te felicit pentru acest tutorial. E super tutorialul si foarte explicit.

    Am un site personal si ma chinui si eu cu aceasta problema, am facut cam toti pasii, dar pe google nu imi apare cum ar trebui, iar pe Rich Snippets Testing Tool imi arata bine. As dori sa stiu unde gresesc daca se poate, Site-ul este http://www.atomstudio.ro

    Ms mult

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *