Author Rank: Semnatura Digitala si Serviciul de Identitate Google+

January 20, 2013 |  by  |  Google

Incerc de ceva timp sa scriu despre Author Rank si nu mi-am gasit timpul potrivit. Authorship Markup a fost introdus in Iunie 2011 si am impresia ca nu se cunoaste adevarata lui valoare. La o prima vedere se poate interpreta ca Google face tot posibilul sa isi lege serviciile cat mai mult de continutul pe care il cream si de site-urile noastre. Poate ca asa este, dar cu siguranta trebuie luat in considerare. De cand a aparut s-a vorbit si s-a insistat de la an la an ca va avea o influenta din ce in ce mai puternica.

Author Rank in Google SERP

Today we’re beginning to support authorship markup—a way to connect authors with their content on the web. We’re experimenting with using this data to help people find content from great authors in our search results.

We know that great content comes from great authors, and we’re looking closely at ways this markup could help us highlight authors and rank search results.

Ce este Author Rank?

Conceptul se cunoaste si sub numele de Agent Rank, Reputational Score sau Digital Signature. Patentul pare greoi la prima vedere, dar se pot intelege foarte multe lucruri, cat este si cat va fi de important. Mie imi place foarte mult ideea de “Semnatura Digitala”. In spatele conceputului este o idee foarte, foarte simpla si anume ca fiecare document, articol, continut este asociat unui autor (agent). Inainte de a fi implementat de Google, tot continutul prezent pe web nu era asociat nici unui autor. Se bazeaza pe viata reala, cum orice scriitor isi lasa o semnatura pe o carte, la fel facem si noi pe web cu tot continutul pe care il producem.

Este o alta metoda de a preveni plagierea. Ganditi-va ca v-ati semnat digital pe tot ce creati si ca Google stie asta dinainte sa publicati continutul. De ce as mai copia de la altul? Cand politia Google este cu ochii pe mine? Foarte important este faptul ca influenta noastra ca si autori va influenta in mod direct rezultatele din SERP. Author Rank sau Linkuri pentru rezultate in SERP? Linkurile sunt din ce in ce mai “penalizabile“, deci Google cauta alte semnale pentru a acorda incredere continutului.

Semnatural Digitala

Semnalul este Author Rank. Mai jos este un pasaj din Patentul din Mai 2011.

The identity of individual agents responsible for content can be used to influence search ratings. The identity of agents can be reliably associated with content.

PageRank vs Author Rank

Page Rank-ul se obtine prin linkuri si cu totii stim ca poate fi foarte usor influentat. Asupra linkurilor poate exista control. Poti cumpara 10 – 100 de linkuri si ai castigat pozitii de top inclusiv Page Rank. Google are nevoie de semnale si variabile pe care care noi nu le putem controla foarte usor. Pentru ca autor rankul sa functioneze, autorii trebuie sa isi lase amprenta digitala asupra continutului. Acest lucru se poate face foarte usor prin Google+ in pagina de Authorship. Fiecare articol publicat va fi legat imediat de pagina de Google+.

Un alt semnal pentru Google este sa publicam content pe site-uri cu Page Rank mare. Daca eu as publica un articol pe un site care are “trust, autoritate” si page rank mare, atunci autor rank-ul meu va creste. Daca voi publica articole pe site-uri care nu sunt vazute bine de Google atunci autor rank-ul poate scadea foarte usor. In plus valoarea linkurilor transmise de un autor cu notorietate intr-un domeniu, vor valora mult mai mult. Daca eu obtin un link natural de la Rand Fish, acel link va valora mult mai mult decat un link de la un alt autor din ro.  Un alt factor de urmarit in campaniile de link building.

Deci Autor Rankul se obtine foarte greu si in timp, creste mult mai greu decat page rank-ul si poate scadea foarte, foarte usor.

Intuitively, an agent should have a higher reputational score, regardless of the content signed by the agent, if the content signed by the agent is frequently referenced by other agents or content. Not all references, however, are necessarily of equal significance. For example, a reference by another agent with a high reputational score is of greater significance than a reference by another agent with a low reputational score.

Identitate vs Google+

Google+ este de fapt un serviciu de identitate. Mai jos este un citat din articolul lui Bill Slawski (link la final).

But my general rule is people have a lot of free time and people on the Internet, there are people who do really really evil and wrong things on the Internet, and it would be useful if we had strong identity so we could weed them out. I’m not suggesting eliminating them, what I’m suggesting is if we knew their identity was accurate, we could rank them. Think of them like an identity rank.

Vorbeam in articolul cu predictii SEO despre interesul pentru persoane. Noi vrem sa cunoastem si sa vedem in spatele site-urilor si blogurilor persoane reale, pentru ca acest lucru ne sporeste increderea in cel care scrie. Atat noi cat si Google avem nevoie de siguranta informatiilor citite si vrem sa fim siguri ca cel care scrie este o persoana, are o expertiza intr-un domeniu si are o identitate vizuala.

Subiecte de Interes vs Author Rank

Fiecare autor are un subiect despre care scrie si cu cat se scrie mai mult despre acel subiect, atunci autor rank-ul este asociat cu acel topic si cu site-ul respectiv. Eu de exemplu daca as scrie despre sport, medicina sau avocatura, acel continut nu va fi vazut bine de catre Google. De ce? Pentru ca nu am nici un lucru care sa sustina ca fac parte din acele medii.

Acest lucru este de apreciat si poate fi foarte greu combatut. Ganditi-va la cum se facea content marketing inainte. Oricine putea scrie despre orice (si acum se poate :) ) si de foarte multe ori ne loveam de continut care nu prezenta nici un fel de incredere. Scriai 10-15 articole de 300 de cuvinte cu 3 linkuri exact match si produceai continut. Acel continut este spam, este facut doar cu scopul de a plasa linkuri si de a influenta pozitiile in Google.

For example, search terms (or structured collections of search terms, i.e., queries) can be classified into topics, e.g., sports or medical specialties, and an agent can have a different rank with respect to each topic.

Pentru viitor, daca intr-adevar vrem sa fim in top, atunci cu siguranta trebuie sa ne alegem un subiect care ne pasioneaza si sa scriem despre el. Din acest motiv nu se poate face abuz de el. Calitatea articolelor ar trebui sa fie principalul factor de ranking. Toti vrem calitate.

Cum se Poate Imbunatati Author Rank-ul?

  • Semnalele Sociale (+1, Tweet, Like, Shares).
  • Influenta celor care apreciaza articolele scrise de noi (sau cat “de relevanti” sunt cei care ofera aceste share-uri).
  • Numarul de comentarii primite la articole.
  • Conteaza si de la cine vin acele comentarii si calitatea lor.
  • Comentariile pot fi urmarite prin serviciul Disqus sau Gravatar. De exemplu la Disqus se pot da like-uri la comentarii.
  • Cat de des este share-uit un autor si cat de repede.
  • Cu cat scriem mai mult despre un subiect anume cu atat author rankul va creste.
  • Conteaza activitatea pe Google+ si sunt convins ca si in celelalte retele sociale.
  • Conteaza ce tip de continut share-uim si cui. Degeaba trimit articole despre SEO unor persoane care sunt interesate de retete de prajituri sau de articole si poze despre animale.
  • Conteaza in ce grupuri suntem, ce companii, site-uri urmarim. Eu scriu despre SEO dar in cercurile de pe Google+, pe Twitter,  Facebook, SlideShare, LinkedIN si chiar Pinterest urmaresc alti SEOs din lume si site-uri mari care acopera subiecte de SEO.
  • Conteaza conexiunile si numarul lor.
  • Se poate imbunatati daca veti publica continut pe site-uri populare.
  • Se poate imbunatati daca veti publica articole despre un topic anume.

Autor Rankul cred ca poate fi influentat de Social Graph, Link Graph (pe acesta il si poate ajuta si imbunatati), CoCitation (CoOccurence) Graph si chiar Knowledge Graph. Este un articol foarte interesant despre ele pe DejanSEO.

Un articol scris de Tom Anthony (Distilled) despre Google AuthorShip si Link Building pe SEOmoz, John Doherty (Distilled) despre Rankings si Authorship si Bill Slawski aka Patent Guru.

Despre cum se implementeaza si cum ne putem folosi de Author Rank, rel=author voi vorbi intr-un articol viitor.

S-ar putea sa iti placa si:

Google WebmasterTools Adauga un Nou Modul: Index Status
Algoritmul Panda in Google.Ro
Algoritmul Penguin in Google.Ro
Google Disavow Link Tool Lansat
Predictii SEO Pentru 2013
Viitorul in SEO: Prezentare LumeaSEOPPC 31 Ian 2013
Despre Autor

Daniel Ene este Consultant SEO si autorul acestui Blog. Scopul lui este sa te ajute ca prin SEO, Link Building si diferite Strategii de Optimizare a pozitionarii Online sa vinzi mai mult in recesiune si / sau sa iti dezvolti propria Identitate Online.





Follow Me on Pinterest



Mai multe articole


16 Comments


  1. Authorship-ul a fost lansat in 2011, nu AuthorRank-ul. Se preconizeaza o lansare a noului algoritm Google Search anul acesta.

  2. Deci ca sa fie inteles: Autor Rank reprezinta acea imagine de la contul de la Google+ si “de Daniel Ene”. Gresesc?

    • Acela este Authorship Markup si se face prin microformate cu rel=author, rel=publisher sau rel=me. A zis si Alin mai sus. Author Rank este un scor dat unui autor pe un topic anume.

      Te poti gandi la el ca la Page Rank, ca sa fie mai usor de inteles.

  3. Cand faci un tutorial despre fetch as google si modul cum functioneaza?

    • Salut,

      Fetch as Google Bot este doar o optiune. Te ajuta la indexare si crawling.

      Urmeaza sa scriu un articol despre Google Webmaster Tools si despre cum te poti ajuta de el.

      • Super! Cu siguranta o sa fie scris in detaliu ca si toate articolele scrise pana acum. Multumesc pentru raspuns, o zi faina !

  4. Si eu astept articolul despre Google Webmaster Tools.

  5. Am recitit articolul cu atentie si am inteles mai mult ca prima data. O sa acord atentie pentru acest author rank. Inteleg ca el merge mai bine pe ceva nisat, it de exemplu. Dar daca aducem in discutie si un blog personal (general), in cre scrii ce ai facut ieri, despre biciclete, despre muzica, despre vecina, etc..aici nisa e dispersata la maxim. Ce se intampla? Stagneaza A.R.pe 0, sau va creste foarte greu?

    • Creste si atunci dar mai greu, pentru ca o persoana e foarte buna intr-un singur domeniu. Ori esti programator, ori esti medic, ori esti avocat, etc.

      E mult mai greu sa fie medic si programator in acelasi timp. AR ar trebui sa creasca atunci cand scrii despre un topic anume. “Esti relevant” pentru ce faci.

  6. Cum se poate face spre exemplu la un site daca am pagina, contact, termeni si conditii, care nu doresc sa preia PA de la index?

  7. Fiind pagina contact si termeni si conditii nu cred ca ar fi nevoie sa am PA la aceste pagini.

    • Vorbesti de Page Rank sculpting. Acele pagini au tot dreptul sa primeasca autoritate. Poti pune nofollow pe linkurile catre ele. Asta nu inseamna ca celelalte pagini vor primi mai mult Page Rank.

Trackbacks

  1. Google Authorship Markup

Leave a Reply

Comment moderation is enabled, no need to resubmit any comments posted.