Analiza Unui Site la Prima Vedere: Cuvinte, PreAudit, Linkuri

In acest articol am structurat pasii pe care ii urmez atunci cand incep un nou proiect SEO. Ce pasi urmaresc in dezvoltarea unei strategii de cuvinte cheie, probleme tehnice de analizat inainte de a face un audit si analiza profilului de linkuri.

1. Strategie Cuvinte Cheie:

– cer clientului cuvintele cele mai reprezentative pentru business-ul lui
– Google Adwords KW Tool -> pentru sugestii
– Cuvintele cautate in Google pentru sinonime (inclusiv dexonline.ro)
– Analiza competitie, pentru a vedea ce cuvinte folosesc
– UberSuggest – pentru alte sugestii
– Folosire de cuvinte stemming (radacina), plural/singular, variatii
– Wordle
– Cuvinte din GA si WMT
– Google Related Search
– Google AutoComplete
– Google Blog Search
– Google Insights

Metode si Tool-uri Gratuite Pentru a Descoperi Cuvinte Cheie

2. Crawling la nivel de site

– Aici fololsesc Xenu si Screaming Frog
– Gasesc 404, redirectari 301, 302
– Vad cate pagini are site-ul
– Vad linkurile moarte (404)
– Vad paginile care sunt linkuite si de unde
– Vad h-uri, alt tags, title tags, description tags, meta robots si vad unde pot face imbunatatiri
– Singura problema este la site-urile mari. Daca au multe pagini toolurile crapa. Ar fi interesant daca s-ar putea parcurge pe sectiuni.

2. Audit Tehnic

– caut brandul si titlul primei pagini pentru a identifica posibile penalizari.
– cerere accese WMT si GA pentru analiza amanuntita
– site: www.domeniu.ro si site:domeniu.ro sa vad daca am continut duplicat si daca sunt indexate ambele variante
– site:seobook.com -site:www.seobook.com caut subdomenii, este posibil sa nu se stie despre ele si sa existe continut duplicat
– site:domeniu.ro in Google, Yahoo si Bing pentru a vedea numarul de pagini indexate
– analiza versiunea in Cache a site-ului in Google
– analiza versiunea text a site-ului in Cache (aici navighez prin site sa vad daca navigatia este in regula, linkurile interne)
– dezactivez JavaScript
– dezactivez Imagini
– dezactivez CSS
– dezactivez Cookies
– schimb user-agent: GoogleBot, MsnBot, BingBot, iPhone, Slurp
– analizez pagina principala: text, title, h-tags, alt tags, descriere, formatare text
– caut cuvinte canibalizate cu site:domeniu.ro “cuvinte principale”
– caut continut duplicat in site si in subdomenii
– analizez URL-urile prin navigatie, pentru a vedea daca sunt scurte, descriptive, contin cuvinte cheie, contin diversi parametri de sortare, testez daca URL-urile inexistente returneaza 404, cele bune 200.
– analiza www vs non www
– analiza tagul canonical
– analiza http vs https
– analiza Robots.txt, daca nu cumva blocheaza anumite pagini importante din site
– analiza meta robots, daca au directivele noindex, nofollow in paginile importante
– analiza Sitemap.xml si sitemap HTML, daca sunt prezente si sunt valide
– analiza erori in WMT (HTTP status codes: 4xx, 5xx, 3xx)
– analiza arhitectura site, daca se navigheaza usor, daca exista linkuri interne relevate intre categorii, subcategorii, produse
– analiza performanta site, viteza de incarcare a paginilor. Testez pagina principala si cate 2-3 pagini din fiecare sectiune. Folosesc Pingdom si testul de viteza de la Google.
– analiza Iframes, daca exista si ingreuneaza site-ul
– analiza Flash, daca exista si daca ingreuneaza navigarea si viteza de incarcare
– analiza pagina 404, daca exista si este configurata
– analiza validari HTML si CSS: http://validator.w3.org/ si http://jigsaw.w3.org/css-validator/
– analiza locatie server, IP, reverse IP: geoflagfox pt Firefox, ReverseIP Lookup, pentru a vedea daca in vecinatate sunt domenii suspecte
– analiza cloaking (userii vad ceva si motoarele altceva)
– analiza keyword stuffing
– analiza text sau linkuri ascunse
– analiza pozitii in Google pentru principalele cuvinte cheie

3. Analiza Profil de Linkuri

Tooluri: OSE, MajesticSEO, WMT, aHrefs, Link Detective, CognitiveSEO

– analiza profil de linkuri, pentru a vedea naturaletea lui
– analiza ancore
– analiza root domains
– analiza IP-uri
– analiza PA, DA, MozTrust, MozRank, TrustFlow, CitationFlow (la nivel de pagina si la nivel de domeniu)
– analiza Dofollow vs Nofollow
– analiza tipuri de linkuri (directoare, comentarii, forumuri, articole, editoriale)
– identific linkurile care pot dauna site-ului si le scot

Analiza Competitiei

 

S-ar putea sa iti placa si:

17 thoughts on “Analiza Unui Site la Prima Vedere: Cuvinte, PreAudit, Linkuri

  1. Am vazut un astfel de audit si pe forumul seopedia in care diversi useri postau cum fac ei un audit, daca nu ma insel si tu ai postat cum faci un audit seo pe forum.

  2. Sunt curios cat iti ia pentru un blog de 300, de exemplu. Mai mult de 2 zile, sau mai mult? Pare o munca infernala. Multumesc pt acele metode si tool-uri pt cuv cheie. Stau foarte prost la acest capitol.

    1. Mi se pare cel mai usor sa descoperi cuvinte cheie. Metodele pe care le-am prezentat sunt foarte, foarte usoare.

      Blog de 300 de pagini? E mic si poti sa il analizezi in 2 zile.

  3. Merita Screaming Frog cu licenta? Mie la un site imi vede un index.html cu 404 dar in root-ul site-ului nu exista asa ceva plus ca nu am uploadat eu vreun index.html pe server decat index.php, la fel imi vede si un javascript si nu inteleg de unde ca ele nu exista pe server.

    In afara de problema mea, te intreb daca merita cu licenta ca are foarte multe optiuni care nu pot fi folosite la versiunea free.

  4. I-am dat redirect 301 la index.html catre homepage. Dar problema e cand bag numesite.ro in websniffer imi apare mai jos la Location: numesite.ro/index.php moved permanent dar am scos acel redirect de l-am facut odata si vad ca a ramas asa, nu-mi vede titlul, descrierea si etc. trebuie sa fac redirect de pagina 301 de la numesite.ro/index.php la numesite.ro simplu ?

  5. Salut Daniel,
    Ti-am citit articolul si mi-am analizat site-ul asa cum zici mai sus…rezultatul este dezastros.
    Sunt interesat de o colaborare in ceea ce priveste site-ul.
    Astept un raspun.
    Multumesc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *