Peste 18 Metode Simple de Link Building pt Site-uri Mici si Mijlocii

October 15, 2012 |  by  |  Link Building

Avand in vedere ca foarte multe dintre site-urile prezente pe web sunt site-uri/afaceri mici sau mijlocii, m-am gandit sa scriu despre cateva metode de a aduce linkuri catre acest tip de site-uri. Despre strategiile din articolele trecute mi-au spus cativa colegi ca sunt grele, ca merg doar pentru anumite site-uri, ca este nevoie de bugete mari, ca trebuie sa ai brand puternic inainte sa te apuci de ele.

Poate ca multi dintre voi o sa imi analizati linkurile pe care le am catre blogul meu si o sa ma intrebati, de ce vorbesc despre link building in conditiile in care eu am doar 3 linkuri catre blog? Raspunsul este simplu la intrebarea asta, prefer ca timpul alocat acestui blog sa fie pentru continut. Pe partea de link building inca nu sunt destul de autoritar si cunoscut pentru ca altii sa vorbeasca despre mine. De asta incerc sa imi fac conexiuni prin social media, bloguri si forumuri. In plus am inceput sa scriu de 2 luni si ar fi cam greu sa obtin ceva linkuri intr-un timp atat de scurt.

Atunci cand vine vorba de afaceri mici si mijlocii exista si plusuri, nu doar minusuri. Ganditi-va ca puteti fi mai flexibili, puteti incerca noi strategii simple dar care pot fi puse in aplicare mai repede, puteti incerca mai multe tooluri, tooluri la care nu aveti nevoie de pachete mari si costisitoare. Ganditi-va ca nu trebuie sa primiti aprobari peste aprobari din partea sefilor, va puteti apropia mai usor de clienti, puteti cere ajutor chiar din partea lor. Puteti gasi mult mai usor diverse oportunitati, in functie de fiecare nisa.

Gummy Bear link chain

 

Metode simple si necostisitoare pentru a gasi linkuri bune

#1. Ok, avem site-uri mici, poate chiar site-uri de prezentare (5-6 pagini), de unde incepem? Cel mai simplu mod este sa analizam linkurile competitorilor si sa pornim de acolo daca nu avem alte idei. Folositi OpenSiteExplorer, aHrefs, MajesticSEO, SEOSpyglass sau Bing WMT pentru analiza linkurilor. O sa imi spuneti ca nu exista bugete pentru astfel de tooluri, de aceea le-am recomandat pe cele gratuite (daca platiti veti avea mult mai multe optiuni). OSE va ofera pana la 1000 de linkuri ale competitorilor. Avand in vedere ca nici competitia nu este mare si numarul de linkuri al competitorilor este mic, aceste tooluri sunt de ajutor.

#2. Dupa ce scoateti linkurile competitorilor, incercati sa le sortati intr-un excel in functie de niste metrici. Rapoartele de la SEOmoz vin deja cu PA, DA, MozRank, MozTrust si alte date. Apoi le puteti sorta in functie de bloguri, forumuri, directoare. De exemplu daca un articol este scris pe un blog este foarte posibil ca in URL sa fie cuvantul “blog”, daca exista un profil pe un forum este foarte posibil ca in URL sa existe cuvantul “profile”, daca este un director este foarte posibil sa fie cuvintele “dir”, “director”, “web” atat in URL cat si in titlu.

#3. Folositi Google Alerts. Aici va setati numele (brandul), numele personal, cuvintele cheie principale (si altele chiar) si in felul acesta puteti urmari si fi la curent tot timpul cu ce se intampla in industria voastra. Daca este rost de un link, fiti siguri ca il veti obtine. Folositi Google Trends pentru a gasi subiecte de interes pentru continut.

#4. Creati relatii, stiu ca am zis si in articolul trecut dar este o metoda foarte puternica. Relatiile nu trebuie sa le faceti neaparat cu competitorii. Va puteti apropia de clienti, de alte mici afaceri, de furnizori. Le puteti cere direct linkuri, daca au un site/blog le puteti furniza continut. Furnizorii de obicei au pagini in care pun linkuri catre partenerii de vanzari. Contactele din offline vor deveni contacte in online.

#5. Inscrieti-va site-ul in Camera de Comert a orasului din care faceti parte. Stiu ca se percepe o taxa, dar obtineti un link puternic. http://www.ccib.ro/- Camera de Comert a Bucurestiului,  http://www.ccir.ro/- Camera de Comert a Romaniei. Aici nu stiu exact care este politica de inscriere, dar va puteti interesa.

#6. Inscrieti-va site-ul in directoare locale ca: urbo.ro, lacartes.ro, orasulm.eu, pubbing.ro, anyplace.ro, 24fun.ro, bucuresteni.ro, sapteseri.ro, localuri.ro, afterhours.ro, restograf.ro, paginiaurii.ro, getlokal.ro. Cautati-le pe Google cu related:urbo.ro pentru a gasi si altele.  Cereti clientilor sa va lase review-uri pe aceste site-uri. Linkurile si citatiile de aici va vor ajuta si la pozitionarile pe local.

#7. Cautati directoare/portaluri/site-uri unde va puteti lista. De exemplu daca detineti un restaurant/cafenea/bar puteti cauta pe Google “restaurante + nume oras”, “baruri + nume oras”. O sa fiti surprinsi de cate oportunitati veti gasi. Cautati aceste site-uri pe Trafic.ro, Sati.ro, gStats.ro, Brat.ro, de obicei fac parte din categoria lifestyle si acolo puteti gasi alte site-uri related.

#8. Creati profiluri locale de Social Media. Faceti cont de Twitter, Facebook, Google+, LinkedIN, SlideShare.net, Pinterest, Picassa, Flickr. Asociati aceste conturi cu numarul de telefon si adresa voastra. Si de aici veti obtine linkuri care va pot ajuta pe Local. Google Maps este noul Google+ Local.

#9. Stati la curent cu tot ce se intampla in industrie (mai ales ca acum folositi Google Alerts) si faceti liste cu top stiri din luna respectiva. Publicati-le intr-un articol, ajutati-va de Google News in acelasi timp. Faceti liste cu bloggerii/blogurile din industrie si incercati sa intrati in legatura cu ei. Urmaritii pe retele sociale, comentati pe blogurile lor, scrieti despre ei si spuneti-le asta.

#10. Luati parte la discutiile pe forumurile din industrie, mergeti unde se afla audienta voastra. Daca postati regulat, va puteti pune linkuri catre produse, catre site, catre profilele de social, etc. Aici tine si de politica forumului.

#11. Dati drumul la un blog. Cu siguranta veti gasi lucuri interesante despre care sa scrieti. Integrati si butoane de social media pe ele si Feed RSS.

#12. Scrieti articole unice despre orice din industrie si publicati-le in directoarele de articole.

#13. Scrieti comunicate de presa/media. Sunt cateva site-uri in Ro destul de bune unde puteti publica aceste comunicate.

#14. Hostati un mic eveniment. Daca aveti un restaurant puteti crea un eveniment special pentru bloggeri, de exemplu o degustare de vinuri. Nu cred ca implica niste costuri prea mari si cu siguranta ca ei vor vorbi despre asta.

#15. Cupoanele de reduceri sunt alta metoda buna pe care o puteti folosi. Am vorbit despre ele in celalalt articol.

#16. Creati un program prin care clientii vostri va pot aduce alti clienti dar care beneficiaza de anumite reduceri. De obicei lucrurile astea merg din gura in gura si nu neaparat ca va pot aduce linkuri noi, dar va pot aduce clienti noi.

#17. Puneti-va linkuri catre site si catre profilele de social media in semnatura de la mail. Puteti cere linkuri clientilor direct prin mail. Sigur veti gasi o formulare placuta.

#18. Cautati mentiuni ale brandului vostru in Google si descoperiti site-urile care nu v-au oferit si un link. Cautari avansate in Google: “brand” -site:brand.ro, sau ”brand.ro” -site:brand.ro. sau ”www.brand.ro” -site:brand.ro

Dupa cum v-am spus aceste strategii sunt usor de implementat de oricine, nu costa multi bani, trebuie doar sa aveti rabdarea si timpul necesar pentru a le pune in aplicare. Sper ca acest articol sa va fie de folos. Nu va sfiiti sa il impartasiti mai departe :) . Succes in crearea linkurilor!

S-ar putea sa iti placa si:

5 Factori Importanti Care Influenteaza Valoarea Unui Link
Cum Trateaza Motoarele de Cautare Linkurile: Factori Aditionali
10 Strategii Nefolosite in Romania Pentru Link Building: Partea 1
Metode Clasice de Link Building Implementate Corect: Ghid Complet
Studiu de Caz: Link Building Ante si Post Penguin
Cum Gasim Linkuri Relevante cu SEOquake si MozBar?
Despre Autor

Daniel Ene este Consultant SEO si autorul acestui Blog. Scopul lui este sa te ajute ca prin SEO, Link Building si diferite Strategii de Optimizare a pozitionarii Online sa vinzi mai mult in recesiune si / sau sa iti dezvolti propria Identitate Online.





Follow Me on Pinterest



Mai multe articole


8 Comments


  1. Deşi eşti consultant în SEO, ca oricare alt “profesionist” faci o greşeală destul de imensă când vine vorba de blogging-ul personal. Îmi “îndeşi” pe gât să share-uiesc blog-ul, articolele ş.a.m.d.

    Din logica mea şi din câte mai ştiu şi eu, opţiunile de share se pune la sfârşitul unui articol. Dacă am ajuns să citesc tot articolul, clar mi-a plăcut, clar îl trimit mai departe. Mai puţin SEO şi mai multă calitate pentru un umil cititor.

  2. Salut,

    In primul rand iti multumesc pentru ca ai ajuns aici, pentru comentariu si pentru parere.

    In al doilea rand nu indes nimic pe gat, daca vei citi mai multe articole vei vedea ca sunt doar cateva in care ii indemn pe cititori sa dea share. Ce este gresit in asta? Eu cred ca nimic.

    Butoanele de share sunt puse la vedere, ele pot fi puse oriunde. Eu am ales sa le pun in stanga.

    Daca ajungi sa citesti un articol, nu inseamna neaparat ca ti-a si placut.

    Daca tu chiar crezi ca eu fac SEO aici, cred ca gresesti. Cat despre calitatea articolelor… este un punct foarte discutabil si interpretabil. Ramane la latitudinea celor care le citesc.

    • Articolele sunt foarte imformative. Nu am de ce să mă leg de asta, ar fi urât din partea mea.
      Cât despre butoanele pentru social media, sunt chiar foarte prost plasate.

      Eşti un scriitor bun, un blogger bun. Mulţi webmasteri şi bloggeri fac greşeala de a inunda pagina cu butoanele de social media plasate cât mai la vedere…Oripilează şi vederea cititorului şi strică şi la cache foarte mult. Ştiu că social media e la putere acum cu toate tehnicile de marketing, dar uneori trebuie să avem grijă şi de cititorii noştri.

      Că fără cititorii noştri dragi site-ul în sine va avea valoarea egal cu zero.

      • Salut,

        Tin destul de mult la social media, desi nu am cine stie ce followeri si mi-ar placea sa imi circule articolele prin social. Nu vreau sa scot bani din blogul asta, dupa cum vezi nu am nici un pic de reclama.

        Eu nu ma consider blogger, pentru ca nu fac blogging. Am un blog in care scriu despre SEO pentru ca imi place foarte mult. Imi place ceea ce fac, mai am si rezultate si incerc pe cat de mult sa vorbesc din experienta.

        Cred ca ii respect foarte mult pe cei care ma citesc pentru ca incerc sa ofer niste informatii care sa ii ajute si nu ii bombardez cu reclame, pop-uri sau alte lucruri care tin de manipulare.

        Cat despre butoanele astea, o sa le las unde sunt, pentru ca nu cred ca “inunda pagina”. Cred ca tine tot de gusturi si aici. Cand cineva intra intr-o pagina de articol este interesat ori de continut, ori a dat click pentru ca i-a placut titlul articolului. Daca i-a placut si mie mi-ar placea sa ii dea un share. Este win win zic eu.

  3. Un articol bun, mai ales pentru siteuri noi, te urmaresc si pe seopedia, si imi place ca iti argumentezi solutiile oferite.

    Acum ti-am descoperit blogul, si l-am adaugat in bookmark la Utile SEO.
    O sa te citesc regulat.
    O si frumoasa tuturor,

  4. Salutare Bogdan,

    Metodele sunt simple si poti obtine niste linkuri bune daca le aplici. Te invit sa citesti si http://www.seoarch.ro/metode-clasice-de-link-building-implementate-corect/. Astea se aplica mai mult in Ro.

    Ideal ar fi sa urmarim doar linkurile greu de obtinut, pentru care sa muncesti mai mult decat 2 min, ca la un director.

  5. Buna Daniel! Te felicit sincer pentru blog, eu incerc sa invat SEO si blogul tau ma ajuta, motiv pentru care iti multumesc!
    Imi place cum scrii si imi place faptul ca se vede pasiunea printre randuri.
    Mult succes si multe articole, caci cititori vei avea din plin! :)

Trackbacks

  1. Cum Gasim Linkuri Relevante cu SEOquake si MozBar?
  2. Cum Atingem Succesul in Online? Greu :)
  3. Cum Obtinem Linkuri Naturale in Romania?

Leave a Reply

Comment moderation is enabled, no need to resubmit any comments posted.